torsdag 17 januari 2013

Öppnis, promenad och långsömn!

Ja, idag besökte vi öppna förskolan på eftermiddagen, 13.30-15.30, superbra tid! Vi hann gå en 30 min runda på väg dit (sovstund för Nils) och sen fick jag väcka honom till sångstunden. Jag tror han gillar det, verkar så! Han är iaf helt utpumpad av intryck efteråt. Idag somnade han innan jag la honom i vagnen när vi skulle gå hem, och sov sen vidare i uterummet. Totalt 2 timmar! Inte dåligt för en som annars sover 30 min på dagtid...

Jag gillar oxå öppna. Det är skönt att ha något att sysselsätta sig med, andra människor att prata och dricka kaffe med! Idag var där en tjej med en liten tjej i Nils ålder som jag kände det "klickade" med. Kul! Jag behöver lite vänner här i byn!

Såhär nyvaken och söt var han efter 2 timmar i vagnen:


När vi åt kvällsmat fick Nils vara med. Martin åt blåbärssoppa och jag nyponsoppa - Nils fick smaka på båda! Blåbär var bäst! Men kladdigast - så nu har vi fått första fläcken, gissar att det blir fler??






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar