söndag 1 juli 2012

Lopppis i Kornhult!

Jösses säger jag. Har aldrig varit med om något liknande. Man kunde jämföra det med ko-släppet på våren ungefär. Kornhults loppis måste ha lockat halva Markaryd och halva Laholm ungefär. Hittade en och annan Halmstadbo oxå! Mona O var där och grottade efter fynd! Själv höll jag mig i ytterkantterna och surade över alla hagalna tanter som slogs för att komma fram... Tillslut när allt lugnat sig lite fyndade jag ändå lite. Ett rostfritt fat - perfekt för grillat! En stabil och bra vas som jag behöver och en liten skål - antik rysk och väääldigt värdefull lovade hon som sålde den. Alltihop för 30 kr - som hittat ;-)
På vägen hem stannade vi något som nog är Sveriges äldsta cafe, Reimers cafe - där kakorna kostade 3,50 och där bagaren jobbat i 40 år efter att ha tagit över verksamheten av sina föräldrar som oxå drivit det i 40 år. Mysigt! Där sprang vi in i Klara och Petter vilket var trevligt!








1 kommentar:

  1. Ja shit vad alla trängdes! Jag la ett surt öga på några danskar som trängdes och drog i sakerna.
    Fyndade lite ändå, trots regn och danskar.
    Har du varit på loppishuset i Vallberga? Vet inte vad det heter dock.. Det är ett trevåningshus med saker överallt! :)

    SvaraRadera