onsdag 18 juli 2012

Besök hos barnmorskan

Dagen startade med ett BM-besök. Jag har varit lite orolig för detta, eftersom den BM vi hade som vikarie för vår ordinarie förra gången sa att hon tyckte jag borde tänka på vad jag stoppar i mig... Jag förstod inget, tycker inte att jag gått upp så mycket i vikt, eller att jag ser jättetjock ut. OK magen växer, men inget annat direkt.. Men ok, har tänkt lite på vad jag stoppar i mig och det har inte blivit några snacks, knappt någon fika och inget godis sedan dess. Men mat har jag ätit som jag ska, bebis och jag måste ju få energi! (Äter för övrigt som en häst - klämde en hel pizza för några dagar sedan vilket aldrig hänt tidigare...) Nåväl, idag vägde jag mig igen, 9 kg hittills vilket är helt normalt sa min ordinarie BM, det är ju bara 8 veckor kvar nu så jag bör ju hamna under 20 kg totalt.. Själv gissar jag att jag går upp 0,5 kg i veckan ytterligare ungefär och hamnar på totalt 15 kg. Vad gissar ni på?

SF-måttet var oxå helt normalt, om inte till och med lägre än snittet. Tog ju själv ingen bild, men hittade denna på nätet, som väl motsvarar hur min kurva ser ut, dock var min ytterligare lite under normalstrecken, men ändå inom den streckade linjen:



hihi, när jag skulle boka tid för nästa gång öppnade BM-sin kalender och där såg jag (vilket jag nog inte skulle gjort) en tjej på mitt jobb som var uppskriven på "hälsosamtal graviditet". DET är nog en stor stor hemlis i många veckor till. Spännande ;)

Blev en sväng till jobbet efter besöket. Har lite strul med en puckad konsult, men det löste sig idag tack och lov. Nu har jag lite lunch, ska jobba några timmar till och sen kör jag hem vid fyra hoppas jag. Sen är det SEMESTER! Äntligen!!

1 kommentar:

  1. Haha! Roligt att du vet om hennes hemlighet ;)
    Jag har gått upp 15kg så jag tycker att du ska vara lugn, ingen av bm har sagt något om min vikt så.

    Gekåsloppisen ligger vid Gekås lager typ.
    Vid tygreturen.
    Det står skyltat om man kör mot Ätran, tror jag det är..
    Flummig beskrivning.
    Det är som värsta reahysterin där inne så du vet ;)
    Jacob fick tag i en käpp som han fäcktades med!

    SvaraRadera