måndag 23 april 2012

Helgen som gick!

Ursäkta min dåliga uppdatering över helgen. Vi har än en gång haft huset fullt med folk och då kommer bloggandet i andra hand.

Fredagkvällen ägnades åt vila vila och vila. Städade toaletterna och bakade en födelsedagskaka, sen däckade jag i soffan. Martin spelade fotboll så jag var själv hemma, vilket är ganska skönt emellanåt. Åt skräpmat och kikade på ett inspelat avsnitt av Greys. Härlig fredag J

På lördag vid lunchtid kom mamma och pappa hem till oss – givetvis för att fira mig på min födelsedag! Därav städade jag huset på förmiddagen och hade lunch redo när de kom. De var också lite trötta efter en tuff arbetsvecka och lång bilkörning, så pappa la sig för en eftermiddagslur och jag och mamma smög iväg till skoaffären. Ni vet, vi har en underbart stor och fin skoaffär i lilla Laholm, med landets bästa priser på märkesskor. Vagabond och Ecco etc. ungefär 15-20% billigare än i vanliga skoaffärer. Jag behöver verkligen vårskor. Tycker det är svårt nu när stövlarna är för varma och ballerinorna för kalla. Man vill ju inte gå runt på jobbet i converse, men jag har liksom inga andra som passar just nu. Förutom de höga på klack då.. Så det blir klackskorna för att se snygg ut, men jag hoppar i mina tofflor såfort jag kommer till jobbet.. så ett par snygga vårskor hade suttit som en smäck. Tyvärr hittade jag inga så jakten får fortsätta… Eller jo, jag hittade jättemånga fina sommarsandaler eller klackskor, men nu var det ju inte det jag behövde.. Och hur bra kommer jag kunna gå på klackar i sommar? Höggravid? Njae, får nog bli fotriktiga ecco-sandaler eller något då ;)

På kvällen kom även mina svärföräldrar över på en bit mat. Vi gjorde den underbart goda kycklingen som vi fick när vi var hos Marcus och Linda för några veckor sedan. ”Parmakyckling i balsamsås”. Mums. Blev lika gott den här gången och alla frossade. Jag gjorde 3 gånger mer än receptet sa men ändå blev det bara en liten ynka matlåda över… Gott betyg alltså J

 När man blir, som jag, 33 år så firar man liksom inte så mycket födelsedag mer. Eller, jo, man äter lite gott och fikar en extra gång men det är liksom ”it”. Presenterna, som man som liten längtade efter ände sedan julen och gjorde långa listor för vad man ville ha, känns inte så viktiga längre. Ärligt hade jag helt glömt bort att önska mig något alls.. Men ändå så blev jag uppvaktad av mina nära och kära:

·        Gravidkudde

·        Härligt lotion att smörja in magen med!

·        Trätrallen vid ingången (den som jag skrev om för någon vecka sedan att S-O gjort åt oss!

·        Pengar till vår stundande Venedig-resa.

·        En pommes-frittes-maskin (Bertils namn på det, en fritös med andra ord!)

Den med lite bra fantasi kan ju gissa vad det blev till lunch på söndagen? Korv och…. Just det, pommes! Sjukt lyxigt att kunna få McDonalds-mat hemma J  Tack snälla ni för alla fina saker! J

Och tack pappa för att du hjälpte mig att äntligen få upp våra nya gardingstänger i vardagsrummet! Nu ska jag bara få tummen ur att fixa till själva gardinerna också!

Mor & Far drog hem efter lunch, och då drog vi också hemifrån (efter att jag sovit lite på maten…). Ut till Skummeslöv för att fika lite med härliga familjen Karlsson. Jag är så himla glad att ha dem i vår närhet. De är så goa och där känner man sig alltid välkommen. J

Pust, det var en rejäl sammanställning av helgen som gick. Får väl återkomma med lite bilder snart. Bara meckigt eftersom min telefon var urladdad, och att tömma kameran och ladda upp bilder tar sån tid… så tålamod vänner J

Nu ska vi snart dra ner till Båstad. Båstad Privata Gymnasium har en temakväll där de ska presentera årets specialarbeten, och efter det ska Björn Hellqvist hålla ett fördrag och prata om hans insamling ”Shaking Generation”. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar