måndag 18 oktober 2010

Kan inte släppa Yogan


Jag har gått på Yoga ganska många gånger. Som tidigare på jobbet, när Mona körde poweryoga. Där gick jag i 2 terminer och så nu typ 5 gånger på Friskis & Svettis. Men inte förrän igår fick jag den där känslan av att det är helt underbart. Jag har absolut gillat yoga innan, men igår blev jag kär! Jag kan inte förklara det bättre än att allt stämde. Min andning följde rörelserna och min kropp fungerade. Rörelser som jag tidigare varit för stel för kunde jag plötsligt göra. Häftigt! Nästa mål blir att klara av att sitta på knä en längre stund utan att det gör ont. Sedan på huk. Jag känner att mitt knä blir starkare och starkare, det är oxå en väldigt cool känsla!

Idag blev det dock ingen Yoga, utan medelgympa. Den som är på måndagar kl 17 är grym - jag är helt slut efteråt. Hon kör ett lååångt styrkepass mitt i som jag aldrig tror ska ta slut... Men jag känner att jag blir starkare och starkare för varje vecka, det är skoj!


1 kommentar:

  1. Det finns en sån kämpaglöd i dig som jag aldrig fick utav våra föräldrar! Jag beundrar dig systeryster! Love you!!!

    SvaraRadera