torsdag 15 januari 2015

Nu är jag en "15-timmars morsa"

Ja, nu har jag slutat jobba. Hem och vila upp mig inför förlossning var det tänkt. Men oj, det blir nästan lite stressigt ju!
Nils går på dagis 15h/v, vilket i verkligheten är 8.30-12.15, 4 dagar i veckan. Så nu är jag en sån där femtontimmarsmamma.. Det känns konstigt. Udda tider att vara där och hämta och lämna liksom. Och väl där Trängs man med alla andra föräldralediga mammor med dubbelvagnar med bebisar i, och de arbetslösa typerna. Det är riktigt många barn som bara går 15 timmar/v märker man nu!

Nils tycker oxå det är konstigt att jag lämnar, det brukar pappa göra informerar han om. Att han inte får frukost där längre och att inte farmor hämtar. Men han verkar tycka om att få vara hemma mer. Idag skulle han "hem å mysa med mamma" sa han till fröknarna. Söting :)

Nu sover han gott i vagnen. Jag ska själv passa på att vila lite tror jag!
I em blir det bankbesök. Vi ska skriva byggkreditiv med vår bank inför vårt stundande husbygge! Mycket spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar