söndag 10 mars 2013

6 mån

För exakt 6 mån sedan var jag utpumpad på krafter med lyckligast i världen och i full sjå med att titta på vår fina bebis. Strax efter kl 20 föddes han, 10/9 och idag är det ett halvår! Hjälp vad tiden bara rusat fram!! På många många sätt har detta verkligen varit den lyckligaste tiden i mitt liv! Men oj så jobbigt samtidigt. Kunde inte i min vildaste fantasi förstå hur denna lille människa skulle vända uppochned på hela vår tillvaro! Men - kärleken till min Nils, min son, övervinner allt! Han är min skatt, mitt hjärta, mitt allt!!













Han älskar att;
Leka tittut
Sjunga (eller lyssna på mig iaf)
Prutta med munnen
Hoppa!
Äta gröt!
Bada - ligger själv i stora badkaret

Han gillar inte;
Ligga på magen
När maten tar slut, eller det tar för lång tid att få den
Somna på dagen
Vara själv i ett rum



Han sitter nästan själv nu
Han visar tendenser till att vilja krypa framåt
Han fattar inte hur man går med gåstolen men kan hoppa framåt med den!
Han har börjat byta ut 2 måltider mat, en till gröt och en till puré, men han gillar inte välling
Han har en tand som kikat fram och flera på g
Han känner igen sånger och rörelser
Han gurglar när han får D-droppar ;)
Han hittar snoppen vid varje blöjbyte!
Han älskar att läsa böcker och håller dem själv
Han blir jättefrustrerad när det inte går som han vill (arv från mig??)
Han ska känna på allt!
Han kräks fortfarande massvis

Min fina fina kille! Älskar dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar