fredag 19 oktober 2012

Första barnbidraget!

Ja, plötsligt händer det! Första barnbidraget på kontot, stort!



Egentligen hade jag velat skriva ett långt inlägg om hur idiotiskt jag tycker barnbidraget är - och då menar jag att det är bra om de som behöver får, men att det bör behovsprövas. För helt ärligt, vi och många familjer med oss hade klarat oss utan, och vissa familjer hade behövt mer, så är det bara!

när jag ändå är igång... detta med flerbarnstillägg... borde det inte vara mest pengar till första barnet? det är ju då allt ska inhandlas... men jag har kanske fel? Jag vet att man skapade det för att vi skulle skaffa fler barn, men hallå? Gör några hundringar i månaden mer att vi skaffar fler barn?

Tack för pengarna säger jag ändå!

När vi ändå pratar pengar - Förra veckan var Martin och skaffade ett sparkonto till Nils! Det ska börjas i tid :) Så ni som är intresserade av att skänka en slant... 8183-6 303 010 930-4...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar