söndag 16 september 2012

BF-dag

Idag är det BF-dag. Alltså dagen vår prins var planerad att kika ut. Så glad jag är att han ville komma 6 dagar tidigare. Idag för exakt en vecka sedan vaknade jag efter en natt med mycket mycket ont i magen. Övertygad om magsjuka typ men ändå på något sätt visste jag att det var förvärkar. Dock inte så kraftiga eller regelbundna. Körde till Halmstad och hem till Lizette på fika och väl där fick hon mig till att ladda hem en app som klockade värkarna! När de tilltog vid fyra-tiden körde jag hem. Förstod att det var bättre att vila än att sitta och dricka kaffe.. Med facit i hand önskar jag att jag boostat energi hela dagen - det hade jag behövt. Åkte till BB tillslut vid nio- tio på kvällen. Var då bara öppen 2 cm så då fick jag lite smärtstillande att sova på och vi valde själva att åka hem för att sova. Tabletterna fungerade några timmar men sen stod jag inte ut mer - klockan sex var vi på Förlossningen igen! Tog ett bad och sedan drog det igång och jag var öppen 6 cm. Mååånga timmar senare plockades han ut med sugklocka kl 20.06 på måndagskvällen!
Här är han bara en timma gammal;




Det känns redan konstigt när jag tänker på att han inte fanns hos oss för en vecka sedan - samtidigt som veckan gått grymt snabbt. Hur hänger det ihop?
Vi börjar få in lite rutiner nu och igår var vi äntligen ute en runda med honom i vagnen.
Jag älskar honom av hela mitt hjärta!
Nu ska vi bara komma på ett namn. Det stressar mig lite att han fortfarande inte har något. Men innan han blir en vecka måste vi ha det klart! Det blir liksom svårare ju längre vi väntar.
Idag ska vi på lunch hos pyrets farmor & farfar. Spännande!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar