tisdag 19 juni 2012

Mer från helgen (fre+lör)!

jösses, jag hinner ju aldrig blogga.. eller orkar inte, eller prioriterar inte... ja ni fattar!
Men här kommer sista bilderna från helgen i Hjo.

Fredagen började med att jag hade telefonkonferens med en rekryteringsbyrå på morgonen i en och en halv timma. Min ersättare ska anställas så jag vill ju att det blir bra! Jag har ju nytt jobb... men återkommer till det..  Resten av fredagsförmiddagen gick åt att inhandla diverse tyger som jag nu sytt lakan etc av. över en timma på Hem och Hobby - tur  att jag älskar den affären!

Lunch med mamma och sen vidare till farmor och farfar för lite fika. De är så mysiga och har så vacker trädgård att man blir helt tokig och längtar tills man blir pensionär och hinner...



Efter det for jag upp till syrran en liten stund för att hinna prata lite med henne. Det blev ju mycket skolavslutningsprat och mycket fokus på övriga gäster, så jag hann knappt prata med henne alls. Men lite drygt en timma i solen hann vi med, Jag syrran och Helmer. Vid sex kom Bertil hem och då var det dags för mig att köra vidare...

Helmer i sin fina jacka som han fick av mig i 2-års present:


...nästa stopp, dinner-date och fotboll med bästa Linda! :) Vi skulle gått till torget och kikat på fotboll i EM-tältet, men där vart fullt så vi hamnade på Hamnkrogen istället. Helt ok, men tur för oss att matchen var försenad ;)

I lördags glömde jag av att ta bilder... eller jag tog ju på cyklisterna på vätternrundan men inte på Emma som jag träffade på eftermiddagen i Skövde. Fina Emma som alltid är ute i världen och reser, men som ändå är så härligt att träffa när vi väl ses. Precis som Linda är hon en sån kompis som man tror man träffat nyss och så kan det ha gått ett halvår. Emma träffade jag senast på vårt bröllop...

Lite shopping och lunch i skövde innan jag körde hela vägen hem till laholm för att pussa på min man!

En härlig, men intensiv, helg i Hjo! Sista gången jag var däruppe ensam tror jag... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar