fredag 8 juni 2012

Det här med rökning...


Ja - debatten är igång, igen - precis som vanligt. Rökarna mot icke-rökarna. Jag har läst lite bloggar, hittat lite roliga kommentarer och vet var min ståndpunkt är. Jag citerar:

Carlotte Perellis kommentar om bilden:  "Det här är inte roligt att läsa….Finns det verkligen folk som röker fortfarande? 2012? Jag menar, några intelligenta människor?"

Katrin Zytomierska: Alla vet att ciggen är för idioter utan hjärna och ändå är det folk som röker.?

Jag känner några i min ålder som röker, inte många, men några men ärligt kan jag inte förstå varför de håller på. Jag köper att det är ett beroende, men varför börja från början? Varför sätta sig i beroende? Och varför denna ovilja att sluta? Jag förstår det bara inte.. Undrar om cigg och snus hade klassats som droger om de uppfanns idag? Jag menar, borde det inte bara vara olagligt så kan vi få slut på skiten helt.

När jag ändå är igång! Rök och förstör era egna lungor, ni har bara er själv att skylla. Men för sjutton gör det för er själva. Stå inte precis utanför entré-dörrarna och rök så att vi andra måste slå oss igenom röken för att komma in/ut - Rök inte på uteserveringar - vi på bordet brevid gillar inte att krydda vår mat med äckel-päckel-rök och för sjutton: Plocka upp era jäkla fimpar och snuspåsar efter er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar