fredag 4 maj 2012

Vagnproblem!

Åh vilka problem. Vilken typ av vagn ska vi ha, ny eller begagnad, fasta hjul eller swirvel, duovagn eller separata sitt- & liggdelar... Typ av shassi? Typ av hjul? Hjälp! Till detta hör oxå att när vi provade systers vagn så gick den inte in i kofferten på vår bil - så vi måste ha en med lägre schassi (ihopfälld alltså..).

Brio Happy verkar bra. Lagom stor, lagom tung, och låg. Får nog åka och testköra och testpacka in den i bilen. Tror det blir fasta hjul eftersom jag går mycket på grusvägar och eftersom bebis kommer till hösten/vintern. Men ännu inget bestämt...

Färg är oxå svårt. Jag har fastnat för Petrol, för den tycker jag funkar både på sommar & vinter, den är inte bara tråkigt vit eller svart, men heller inte för grillig. Och jag tycker att den funkar både till Tjej och Kille. Men vad tycker ni? Är den för pojkig? Får jag välja blir det denna, med 4 fasta luftfria hjul.. men vi får fundera lite till tror jag innan vi bestämmer oss!

1 kommentar:

  1. Jag hade helt klart valt med hjul utan luft iallafall - jag hade med, och var en del punkteringar..
    Färgen var superfin. Och blir det flicka så passar det ju supert ihop med ett lila täcke:)
    Du känner inte på dig vad det blir? Jag trodde det så stark att jag målade babyrummet blått..

    SvaraRadera