tisdag 15 maj 2012

Excelkurs

I måndags, och vid 2 ytterligare tillfällen, så går jag nu på excelkurs. Vet inte vilken i ordningen, för det har blivit några under åren. Men man glömmer fort om man inte använder det så mycket, och nu kände jag att det var dags igen. Nu är det"avancerad excel för ekonomer", inte för att jag jobbar med ekonomi  - men ändå mycket prislistor, stora filer med mängder av data att hantera, lite diagram att prestentera osv. Alltid bra att lära sig lite knep oxå.

Mitt bästa knep i excel är F4 knappen för att upprepa senaste handlingen. Exv. om du ska ta bort rader, så markerar du en, tar ta bort. Sen räcker det att ställa sig på en annan rad och trycka F4 - underbart :)

Sen har jag ju mina favoritfunktioner som leta rad och leta upp - men det finns ju så mycket mer att lära! Nu får vi se vad jag lär mig för trix den här gången :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar