måndag 16 april 2012

Förklaringen!

Så, då var det dags att "komma ut" med vår stora nyhet. Förklara varför jag varit så frånvarande, trött och hängig det sista... håll i er - vi ska bli föräldrar! Finns inte ord för hur lyckliga vi är!


Idag har vi varit på vårt andra ultraljud och fått se den lill* i nästan 40 minuter. Jag har aldrig varit så koncentrerad i hela mitt liv. Jösses, jag ville ju inte missa någonting... Allt var som det skulle. 10 fingrar, 10 tår, ett hjärta som slog som det skulle, ryggrad, njurar, hjärnhalvor - ja till och med en utsträckt tunga fick vi se! Enda kruxet, min moderkaka ligger i nederkant vilket kan försvåra en förlossning. Flyttar den sig inte i takt som bebisen växer så blir det planerat kejsarsnitt. Risken är nog liten, men för att vara på den säkra sidan så får vi ett ultraljud igen i vecka 32 - något jag bara tycker är trevligt!

Bebisen går under arbetsnamnet Bengt. Inte för att vi vet om det är en flicka eller pojke, men mer för att vår släkting Bengt tyckte att det var det bästa namnet att välja :)

16 september är due-date. Jösses vad spännande!! Jag har en app här vid sidan om (den har legat här ett tag så ni uppmärksamma människor har kanske sett den redan??) som berätta hur långt gången jag är och hur långt det är kvar (den ändrar sig om man klickar på den). Nu är det inte uppdaterad eftersom jag blev flyttad ungefär 3 dagar. Men nästan rätt är den. Är idag i vecka 19.

Är lite rädd för att detta nu kommer att bli en gravid-bebis-blogg, men hey - det ju just det som är mitt liv som Annelie just nu! :)

4 kommentarer:

  1. Grattis!!
    Fick rysning på armarna -så rørd blev jag :)

    SvaraRadera
  2. Men gud va kul! Grattis!!! Har varit så dålig på att läsa bloggar på sistonde så dett fina har jag helt missat! Kul! Stor kram till dig och Martin.

    SvaraRadera