onsdag 18 april 2012

Babykläder!

En god vän till mig tipsade om att köpa bebiskläder på tradera. Bebiskläder blir ju sällan slitna - men mest menade hon att jag skulle köpa hem något att ha för att känna efter med. Jag förstår nu vad hon menade. Nu när jag fått bebissockarna av Ellinor!


I vilket fall budade jag hem ett helt set kläder för 100 kr. De kom idag och är sååå fina. Ser helt oanvända ut. Unisexfärger och mönster helt i min stil!  Urgulligt - eller vad tycks?


Och vad anser ni för övrigt om att köpa barnkläder secondhand? Miljövänligt? Smart? Äckligt? Kommentera gärna. Jag är egentligen emot det men detta set gjorde mig så nöjd så jag tänker nu att varför inte??


Published with Blogger-droid v2.0.4

3 kommentarer:

  1. Smart, miljövänligt, billigt och mer spännande tycker jag. I affärerna är ju allt så likt.. :)

    SvaraRadera
  2. I mitt kompisgäng har oslitna kläder "gått runt" bland de små - också en form för miljötänk:-). Jag tycker du gör rätt! Petra

    SvaraRadera
  3. Håller med förgående smart, miljövänligt, billigt, spännande och framförallt gosigare! Kläderna som är tvättade ett par gånger är bättre för barnen. Inte så stela och alla kemikalier som finns i nya kläder är borta. Det flesta kläder till dom blir ungefär 2,5-3 kan inte slitas ut eftersom dom inte har på dom så länge innan dom växer ur dom. Hade skickat en låda om det inte hade varit för att vi redan gett bort allt som Erik hade i början. Vi har många som fick barn efter oss i våran bekantskapskrets. Här använder nästan alla jag känner "second-third-forth hand" kläder.

    SvaraRadera