onsdag 25 april 2012

Avdelningsaktivitet

Igår hade vi vad vi kallar "avdelningsaktivitet" på jobbet. Då brukar vi sticka iväg efter lunch och förena nytta med nöje. Några brainstormings-arbetsuppgifter/grupparbeten och någon rolig aktivitet. Det kan vara allt från att Köra Go-Cart, spela Bowls (som vi gjorde förra gången) till att bara grilla och spela boule. Igår var vi på IP i Förslöv och lekte lekar. Dels utomhus men mest inomhus. Ordlekar och Tribond. Det är väldigt nyttiga träffar som gör oss både till bättre lagspelare, men även för att få fram de där diskussionerna man aldrig tar sig tid till annars.

Kallskuret till mat, kladdkaka till fika och enkla lekar. Totalt en lyckad kväll som kostade hela avdelningen (14 personer) totalt 1600 - kostnadseffektivt och bra :)

En av dessa lekar hade vi på en kräftskiva hemma hos Andreassons, den är jätteskoj! :) Så tack Ellinor för tipset!






Som sagt en lyckad kväll, men ändå en lååång arbetsdag. Jag var jättetrött när jag kom hem och orkade inte mycket mer än att packa upp alla saker jag haft med mig och sen slänga mig på soffan. 1 avsnitt Desperate Houseviwes - inte illa!

Känner att jag börjar sova allt sämre och är jättetrött idag. Lille Bengt i magen gör sig påminnd och stökar runt. Jag känner inget konkret, inga sparkar eller så. Men mer som bubbel och sprattel - kan jämföras med orolig mage. Blåsan har ju oxå fått mindre plats kan jag märka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar