måndag 2 januari 2012

Lågprismat till vilket pris?


Nu har jag tröttnat. Tröttnat på sunkiga lågprisbutiker som bara snålar in på kvalitet för att hålla priset nere. När jag jobbade på Netto gillade jag att handla där. Jag gillade utbudet och tyckte att de låga priserna lockade och att man då kunde acceptera lite skavanker här och där. JÖSSES vad hjärntvättad jag måste varit. Idag var jag inne på Netto på Snöstorpsvägen i Halmstad (butiksnr 115 om jag minns rätt...). Redan innanför dörren började sunket. Trasiga papperskorgar, smutsiga golv, skräp överallt och riktigt skitiga kundkorgar. Går in i själva butiken för att handla frukt. Inga bananer, inga apelsiner, typ en hel pall clementiner där över hälften var mögliga eller ruttna och resten var demolerade. Blä. Skippade frukten och gick till mjölkkylen. Ingen lättmjölk och den förpackningen med yoggi jag tog i först hade gått ut i datum... Fortfarande tom korg alltså.. Där brast det för mig. Dumpade korgen och stack därifrån. Aldrig mer Netto tack. Älskar mitt Maxi <3 Jag menar - jag betalar hellre liiite mer och handlar i en butik som faktiskt har basvarorna hemma, som är ren och städat och där jag inte behöver kolla datum och mögelskador på allt jag handlar. Dessutom - där personalen hinner bjuda på ett leende!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar