fredag 4 mars 2011

Äntligen!

Ja, äntligen är jag på fötter igen. Har känt mig allmänt hängig hela veckan. Beror dels på att jag käkat medicin (diklofenak för benhinnorna) som gjort mig risig i magen. Dels har jag sovit dåligt och väldigt lite i några veckor. Allt kom ifatt mig nu i onsdags. Gav upp och körde hem och stupade isäng. Martin väckte mig halv nio och påpekade att jag nog borde äta något.. Knaprade i mig 2 knäckemackor och somnade igen - för natten. Vaknade halv sex och kände mig utvilad för första gången i mitt liv (typ..). Underbar känsla! Sedan dess har jag varit som en duracellakanin! Tänk vad mycket mer effektiv man blir, och så mycket mer lust man får att uträtta saker när man är pigg! Det borde vara förbud mottråkiga gråa dagar som gör en nerstämd!

Firade lite på jobbet idag, Emma fyller år imorgon det måste firas med princesstårta - Grattis grattis!

Känns att det är nära nu - våren alltså. Som Tomas Ledin så fint sjunger "å å det ligger i luften...". Körde hem från jobbet i strålande solsken, 3 plusgrader och jag mår så bra. Härligt! Steg ur bilen och kände att det luktade gödsel - underbara doft! hehe. Möttes dessutom av det här när jag kom fram till vårt hus:

Nu är det bara att hålla ut i några få veckor till sen jäklar börjar utesäsongen. Härligt!!

-----------------------------------------------------------

Finally I am on my feet again. I have been so down latley. One reason is that I finished eating my medication (diclofenac for periosteums) that made my stomach go crazy... Also, I slept poorly and very little in a few weeks. On Wednesday, I gave up and drove home after work and went to bed. Martin woke me up at eight-thirty asking me if I didn´t need anything to eat? Had two sandwiches and went to sleep again - for the night. Woke up half six and felt rested for the first time in my life (eh. sort of..). Wonderful feeling!

Celebrated a bit at work today, Emma's birthday tomorrow, it must be celebrated with a princess cake - Congratulations!

You can really feel the spring is here soon. I drove home from work in brilliant sunshine, three degrees above zero and I feelt so good. Sweet! Step out of the car and could smell manure - hehe. Also found some beautiful flower near my house!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar