lördag 12 februari 2011

Melodifestival review


okej, förra veckan var skitdålig, och jag bestämde mig för att inte titta den här veckan... men nu sitter jag här. Martin glor på fotboll och jag har ändå inget bättre för mig.

Låt 1.
Brolle.
Jösses... han kan ju sjunga, synd att han inte väljer bättre låtar! Men ändå ok.

förresten - tack för att du klippt luggen killen! =)


Låt nr 2 - Loreen.
En gammal idol-brutta om jag inte har fel?
Gnäll gnäll - gillar inte nasala sångerskor. ledsen! Dessutom är låten skum...

Låt nr 3 - Babsan
HJÄLP - det är är såååå sjukt. Varför varför? Jag trodde det här var en seriös tävling. Men jag hade visst fel... Dessutom en sjukt dålig låt. Hoppas Lars-Åke Wilhelmsson gör detta för att ge fuck-you fingret till hela tävligne och inte för att han själv tror det är bra!

Låt nr 4 - Elisabeth Andreasson
Här hade jag önskat mig en riktig schlagerdänga... men så kommer det en ballad? Fin melodi men kass text. Hon brister i rösten dessutom - låten skulle gjorts av Helene Sjöholm!


Låt nr 5 - Sanna Nielson
Lite seg och tråkigt. Hon sjunger felfritt, men svårt att göra den här låten bra.
Min spontana reaktion är att hon är så tantig. Martins kommentar - "hon går inte vidare - hon utnyttjar ju inte sin klyfta"...


Låt nr 6 - Daniel Karlsson
Daniel var min favorit det året han var med i Idol. Fin fanfar i början. Sedan lät det mest som DiLeva. Han ser dessutom ut så oxå, men samma typ av kaftan... 70-tals inspirerad hippesound som bara är sååå tråkigt. Martins kommentar - låtens titel säger allt "oh my good".


VAR SKA DEN HÄR DELFINALEN SLUTA???

Låt nr 7 - Aniela
var detta en kopia av festivalen från -81? Låter som "hallå hela pressen". Men det mest schlageriga låten ikväll - dock sjukt dålig den här oxå! Lite lam sång, och dessutom sjunger hon på svenska. Varför??
Låten heter Elektrisk men hon har nog själv glömt koppla in sladden.... =)
Dessutom - tjejen har ju ingen kondition, hon andas i micken mer än hon sjunger iden - störigt!


Låt nr 8 - Christian Walz
Redan innan låten börjar hoppas jag på denna - han måste väl ändå rädda hela tävlingen, eller?


Okej, här är min buest gess:
Till final:
-Sanna Nielsen
-Brolle

Till andra chansen:
-Christian Walz
- Elisabeth Andreasson
(fast jag tror svenska folket röstar på Babsan.. haha!)



2 kommentarer:

  1. Säger bara: kom och hjälp mig!! Trist att säga det, men "det var bättre förr"....

    SvaraRadera
  2. Ja där tippade du ju rätt! Kul att läsa dina kommentarer rätt lika mina egna!

    SvaraRadera