lördag 19 februari 2011

Melodifestival review - del 3

Då var det dags igen - fast jag inte borde se. Jag bara stör mig på det. Men men, here we go:

Bidag no 1 Linda Sundblad
Linda som jag i vanliga fall gillar, tonar här ner sin musik lite och gör den lite mer schlager. Kan kanske bli en radiodänga? Helg ok. Synd bara att hon har tandställning..

Bättre öppning av festivalen än föregående veckor.

Bidrag no 2 - Simon Forsberg
Varför har han kostym på sig när han sjunger =)... Snygg kille, hoppades på en cool låt. Och så kommer det en mesig ballad. RIKTIGT KASS!


Bidrag no 3 - Sara Lumholdt
Lite väl långsam, och lite darrig sång. Ingen låt jag skulle ringa och rösta på. Den är lite lam - vill ha mer ÖS! Som Rickard sa, Nu är vi i Östergötland, ge oss mer av er start = ÖS! =)



Bidrag no 4 - The Playtones
Nu blir det rockabillyschlager... eller?
Alltså - det här är så långt från min musikstil man kan komma. Kan inte säga att det är dåligt, sjunga kan de ju. Men ärligt - det här kan vi inte skicka till Tyskland?? Känns inte nytt... Big No No! De har ju redan många fans, som har röstat på dem i dansbandskampen - så de kan nog gå långt. Minst andra chansen!

Album

Bidrag no 5 - Shirelys änglar
En riktigt schlager. Martin säger "standard bidrag A för Svensk schlager". Bra för att vara schlager, och bra för att vara Shirley tycker jag. Brukar ha svårt för henne.


Bidrag no 6 - Sebastian
Ännu en Idol i tävlingen. Jag gillade Sebastian i Idol och i Grease - har stora förhoppningar här. Men hoppas de inte blir en ballad eller musical bara...
Ljudet i TV-sändningen är nog lite B, eftersom alla låtar låter så lama. Den här var ok, standardbidrag B - sticker heller inte ut tyvärr. Hade hoppats på mer!

Bidrag no 7 - Sara Varga
Jazzinspirerad visa. Vackert men hon sjunger lite svajigt. Hade önskat ett starkare röst till den här låten. Mesigt.


Bidrag no 8 - Erik Saade
Tjejfavorit. Är han inte lite lik Tom Cruise?
Manboy2? Ösigast och bäst ikväll. Men ingen favorit... hehe. Jag är helt klart fel målgrupp för den här tävlingen!



Buest guess:
Till final, Erik Saade och Shirley
Till andra chansen: Playtones och Linda Sundblad (Linda var bäst ikväll tycker jag!!)
-------------
Hahah - Playtones gick vidare... Och Saade. Känns bra! haha!
Till andra var jag helt ute och cyklade. Sara Varga och Shirley till andra alltså.

1 kommentar:

  1. När kommer Del 4? :-) Är spänd på Malmö. Kan bli bästa delfinalen. Måste bli det!!! Hoppas!

    Melody Club "The Hunter" Känt syntband, eller? Inte min smak.

    Julia Alvgard "Better or Worse" Webjoker? Låter tråkig och mesigt tröttsam.

    Lasse Stefanz "En blick och nånting händer" Men gud det räcker med Playtones i festivalen!

    Linda Pritchard "Alive" Bra röst, ska bli spännande och höra om det är en bra låt. Tror inte det.

    Anders Fernette "Run" Bra röst, ska bli spännande och höra om det är en bra låt. Tror inte det.

    Linda Bengtzing "E det fel på mej" OK, hon ger sig inte!

    Nicke Borg "Leaving Home" Sångaren i Backyard Babies!!! Yes, here comes good music!

    Love Generation "Dance Alone" RedOne bakom den här kan ju bara bli en hit! .

    Väntar med spänning pá dina kommentarer!

    SvaraRadera