lördag 16 oktober 2010

Sunda tankar

Hej,

När jag har tid över så slösurfar jag ibland på andras bloggar. Av någon anledning hamnade jag på Johanna Toftbys blogg (ni vet hon den ensamma mamman från Skövde). Hon hade sammanfattat lite sunda tankar om hur man mår bättre i vardagen. Jag vill gärna dela med mig, detta är kopierat från hennes blogg, men modifierat av mig (samt lite rättade stavfel… hehe) J:

· Ta hand om dig själv, gör roliga saker som du mår bra av.

· Lägg inte energi på onödiga och negativa tankar. Tänk positivt och blicka framåt.

· Umgås med nära och kära. Omge dig med dem du tycker om och får energi av.

· Motion och ljus. Den bästa medicinen vid nedstämdhet.

· Spontana utflykter, finns mycket man kan göra med små medel.

· Sänk kraven.

· Ta 10 minuter varje dag och slappna av. Det hinner du. Lägg dig ner i sängen eller duscha 3 minuter längre. Blunda.

· Ta dig tid-Gör dig snygg- gå på fest, ut och käka med kompisar, bjud hem folk. Man mår bra av att få känna sig snygg och fixad i mellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar